Matka alkaa olla lopussa. Aamupäivällä (kello on nyt 12) sovimme tulevan julkaisumme yleisestä rakenteesta, iltapäivällä lounaan jälkeen keskustelemme toisen paperin sisällöstä. Luulisin, että tästä hommasta irtoaa kaksi keskinkertaista julkaisua. Ainoa kysymysmerkki on, mihin tarjota niitä. Minulla ei ole mahdollisuuksia eikä halua matkustella konferensseihin, ja tällä alalla ei yksinkertaisesti ole lehtiä, jotka julkaisisivat teknisiä parannuksia menetelmiin. Ei, vaikka meillä on yksi (kieltämättä laiha) teoreettisempikin tulos.
Lauttoja Macaolta Hong Kongiin menee yöllä kello 3:00, 4:00 ja 6:00. Lauttamatka kestää hieman yli tunnin ja terminaalista on Hong Kongin juna-asemalle ehkä noin vartin kävelymatka. Ensimmäinen juna lähtee kello 5:50, ja matka kestää hieman alle puoli tuntia. Lentoni lähtee kello 9:40. Suositus on, että lentoasemalla olisi kaksi tuntia ennen lähtöä, joten jos aion suosituksen toteuttaa, kello 6:00 lautta menee jo todella tiukille. Neljän lautalla siis mennään, näillä näkymin. Jos lautta on täynnä tai viivästynyt, kuuden lautalla ehtinee nippa nappa, joten mitään isoa riskipeliä ei neljän lauttaan pitäisi liittyä...
... paitsi että flunssainen oloni on hieman pahentunut eilen ja tänään. Ostin ibuprofeenia, jota aion ottaa isohkon annoksen (600mg) ennen Hong Kongiin menoa. Tullissa joudutaan kävelemään lämpökameroiden läpi ja minua ei kiinnosta joutua karanteeniin pahimmillaan viikoiksi pelkän harmittoman flunssan takia. H1N1-influenssaa tämä ei todellakaan ole, koska yskäkin on ollut jo kaksi viikkoa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti